DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Tasarımda Tümleşik Yaklaşımlar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 602
Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı, değişik tasarım altyapılarından ve farklı disiplinlerden gelen doktora öğrencilerinin; araştırma yöntemleri, etik, felsefe, kültür, tarih, kuram ve güncel söylemler üzerinden, sanat ve bilim alanlarıyla olan etkileşlerin de farkına vararak, ortak ve tümleşik bir tasarım anlayışı oluşturmalarını sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • tasarıma ve tasarım araştırmalarına, eleştirel ve disiplinlerarası derinlemesine inceleme imkanı sağlayacak kendilerine ait yaratıcı, kuramsal ve uygulamalı beceriler geliştirebilecektir;
  • tasarım bilgi ve anlayışlarını disiplinlerarası bir bakış açısıyla genişletebilecektir;
  • geniş disiplinlerarası bir araştırma yatkınlığına sahip olabilecektir;
  • farklı tasarım disiplinlerini birarada daha gelişmiş seviyede tarih, kuram, etik, felsefe ve söylem üzerinden analiz ve tartışma yürütebilecektir;
  • çok disiplinli tasarım takımları oluşturabilecek ve bu takımlarda çalışabilecektir;
  • dersten edinilen bilgilerin sentezlenebilecegi üst seviye bir akademik çıktı (makale, proje vb) üretebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders araştırma tabanlı bir ders olup, hem kuramsal hem de kuram-uygulama yönünde götürülebilir. Ders kapsamında; tasarımın farklı alanlarına ilişkin kavramlar, kuramsal çerçeveleri ve yakın zamandaki gelişmeleri tarihsel bir perspektif yoluyla sunulacak ve bu bilgiler dogrultusunda tümleşik yaklaşımlar ele alınacaktır. Çok yönlü bir tasarım anlayışı ve becerisi geliştirme amacının yanısıra disiplinlerarası takım çalışmasının önemi, gerekliliği ve yapılandırmasına yönelik ortak bir bilgi ve dil oluşturulması konularının, ögrenciler tarafından kavranılması ve tartışılması dersin temel çıktılarıdır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş, Tasarım Tarihi, Haftalık ödevlerle ilgili açıklama * İÇLİS: İçmimarlık Lisansüstü Çalışmalar Sempozyumu
2 Derse Giriş, Tasarım Tarihi, Haftalık ödevlerle ilgili açıklama --- Tasarım Nedir? Tasarımcı gibi Düşünmek --- Tasarım Süreci Okuma: 1) Cross, N. (2001) “Designerly ways of knowing: Design discipline versus design science” Design Issues, Vol 17 No 3, 49-55. 2) Razzouk, R. & Shute V. (2012) “What is Design Thinking and Why is It Important?” Review of Educational Research, Vol 82No 3, pp. 330-348.
3 Tasarım & Araştırma, Araştırma Yöntemleri Okuma: 1) Creswell, J. W. “Choosing a Mixed Methods Design
4 Tasarım Araştırmaları Okuma: 1) Cross, N. (1999) “Design Research: A Disciplined Conversation” Design Issues, Vol. 15 No 2, pp. 5-10.
5 Tasarım, Estetik, Etik Okuma: 1) Fry, T. (2006) “Design, Ethics and Identity” Design Philosophy Papers, Vol 4 Iss. 3, pp. 161-166. 2) Danto, A. C. (2009) “Aesthetics and the Work of Art” Design Studies: A Reader. Ed. Clark, H and Brody D., New York: Berg, pp.150-153. 3) Devon, R. & Van De Poel, I. (2004) “Design Ethics: The Social Ethics” Int. J. Engng Ed. Vol 20 No 3, pp. 461-469.
6 Tasarım ve Bilim Okuma: 1) Norman, D. A. (2007) “The Future of Everyday Things” The Design of Future Things. 155-176. 1) Moles, A. (2009) “Design and Immateriality” Design Studies: A Reader. Ed. Clark, H and Brody D., New York: Berg, pp.377-383.
7 Eşitlik, Sosyal Adalet, Katılımcı Tasarım Okuma: 1) Kvan, Thomas (2000) “Collaborative Design: What is it?” Automation in Construction 9, pp. 409-415. 2) TBA --- Term Project Final Review
8 İnovasyon, Sürdürülebilirlik, Güvenli bir Gelecek için Tasarlamak Okuma: 1) Papanek, V. (2009) “Designing for a Safe Future” Design Studie: A Reader. Ed. Clark, H and Brody D., New York: Berg, pp.469-473. 2) Wylant, B. (2008) “Design Thinking and the Experience of Innovation” Design Issues, Vol 24 No 2, pp. 3-14.
9 ARA SINAV
10 Milli Egemenlik ve Çocuk Bayramı
11 Etkileşim Tasarımı Okuma: 1) Kolko, J. (2010) “Chapter 6: Interaction Design and Communication” Thoughts on Integration Design. Canada: Elsevier, pp. 105-118. 2) Fallman, D. (2008) “The Interaction Design Research Triangle of Design Practice, design Studies, and Design Exploration” Design Issues. Vol 24 No 3, pp. 4-18.
12 Kullanıcı Odaklı Tasarım Okuma: 3) Norman, D. A. (1988) The Design of Everyday Things. USA: Basic Book 4) TBA
13 Deneyimsel Tasarım Okuma: 1) Sanders, E. B.-N. (2002) “Scaffolds for Experiencing in the New Design Space” Information Design, Institute for Information Design Japan, IID.J, Graphic-Sha Publishing Co., Ltd 2) TBA
14 Öğrenci Sunumları Öğrenci Dönem Projeleri
15 Final Teslimi Final Dönemi Gereklilikleri
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yok
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Archer, B.On the Methods of Research, METU Press, 1999;
  • Bruce, M. & Rachel Cooper (1997) Marketing and Design Management. Thomson;
  • Clark H. & Brody D. (eds) (2009) Design Studies: A Reader. New York: Berg;
  • Cross, N. “Designerly Ways of Knowing”, Design Studies, vol 3 no 4 (1982), pp. 221-227;
  • Demirbaş, O. Ö. and Demirkan, H. “Learning styles of design students and the relationship of academic performance and gender in design education”, Learning and Instruction, 17(2007), pp 345-359;
  • Ede, S. Art and Science. London: I.B. Tauris (2005);
  • Edwards, D. Artscience, Creativity in the Post-Google Generation, Harvard University Press (2008);
  • Eliane Strosberg, Art and Science, Abbeville Press (2001); Macaulay, David R., Integrated Design, Ecotone Publishing (2008);
  • Kellert, S. R., Biophilic Design: The Theory, Science and Practice of Bringing Buildings to Life, Wiley (2008)
  • Kolko, J. (2010) Yhoughts on Intergration Design. Burlington: Elsevier;
  • Kvan, T. “Collaborative Design: What is it?” Automation in Construction 9 (2000), pp. 409-4015;
  • Lee, K.C.K. “Principals of design leadership for industrial design teams in Taiwan” Design Studies (2007);
  • Lent, R.W., Schmidt, J. and Schmidt, L “Collective efficacy beliefs in student work team: Relationton self-efficacy, cohesion, and performance” Journal of Vocational Behaviour, 68 (2006), pp. 73-84;
  • Margolin, V. (ed.), Design Discourse: History, Theory, Criticism, University of Chicago Press (1989);
  • Norman, D. A. (1990) The Design of Everyday Things. New York: Basic Books;
  • Norman, D. A. (2007) The Design of Future Things. New York: Basic Books;
  • Stempfle, J. and Badke-Schaub, P. “Thinking in design teams – an analysis of team communication” Design Studies 23 (2002), pp. 473-496;
  • Topalian, A. “Frontline Roles for Design Leaders in the Multiverses of Business” Design Management Journal Vol 7 iss 1 (2012), pp. 29-29.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
100
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
177
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir,

X
2

Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır,

X
3

Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir,

X
4

Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır,

X
5

Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir,

X
6

Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar,

X
7

Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür,

X
8

İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır,

X
9

Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur,

X
10

Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest